Friday, 14 January 2011 11:12
(2.64 basert på 557 stemmer)

Kampanjer fra Bredbandsguiden.no

Telenor oppgraderer dagens bredbåndsnett slik at kabelen du allerede har i veggen får langt større kapasitet, opptil 40/10 Mbit/s. Produktet kan bestilles via Bredbånd.no

Kommentarer

| Skriv en kommentar
samme dårlige erfaring med DC som mange andre, hos meg er det ustabilt og faller ut i korte og av og til lange øyeblikk. Har nå i et år bombardert dem med sms (skriver feil og sender til 47928564) ved en samtale med kundeservice fikk jeg til slutt beskjed om at hvis jeg ikke var fornøyd kunne jeg jo bare bytte til en annen leverandør (det kunne han si fordi det ikke er noen andre som kan levere her) Etter å ha skrevet mail og sagt jeg lurer på å oppgradere til høyere hastighet får jeg beskjed om at de sender en montør hit som skal sifte antenna, men det var over 2 uker siden og mer har jeg ikke hørt.
6 år siden av Bente Olsen
Har hatt Direct Disconnect siden før de het det, den gangen de het V-nett. Jeg har dessverre ingen annen mulighet her på landet (Oslo bygrense ca 50 meter unna og 12 minutter med bil til Oslo sentrum, go figure!) Hastigheten er sterkt varierende, jeg har selv jobbet med IT siden 1994 og vet hvorfor de har problemer, det er rett og slett oversolgt på kapasitet, linjen er mettet. De unnskylder seg jo alltid, men ingenting skjer, dette firmaet har absolutt ingen kundeservice, når de ringer deg opp legger de på etter 2 ring hver gang slik at selv om jeg sitter med handsfree på meg rekker jeg ikke svare de før de har lagt på. Jeg har innrapportert mellom 50 og hundre brudd og eller hastighetsproblemer siden jeg startet med skjiten, og den dagen jeg kan få noe annet her så skal jeg sprette en Champagne kjøpt dyrt på norsk vinmonopol! Det viser seg at de har veldig varierende nett rundt da enkelte steder har få abbonenter og da fungerer det sikkert bra, på linjen som er mot meg er det rundt 70 abbonenter på 1 10Mb linje, de fleste forstår problematikken da strekket også inkluderer 3 switcher og 5 basestasjoner (ca 5 mil i luftstrekk)før den kommer inn til der linjen mot NiX går. Dette gjorde de om på etter at vi fikk de i hus her fordi de mente det var for dyrt og ha en 10Mb på 22 husstander med direkte link til Oslo som allerede var kjøpt og betalt av oss som dro dette igang. Smakløst og elendig, en skam for hele IT Norge. Dommen i fra meg er stryk!
6 år siden av Jon
Drit dårlige til å følge opp feil og repparere disse. Kundeservice svarer ike på henvendelser ad feil og mangler. Lang tid på å rette feil. Finnes det alternativer i ditt område BRUK disse.
6 år siden av Tom Malmberg
Nedetid som raporteres før 16:00 på fredag vil ikke rettes om arbeidet går over kl. 16:00, noe som medfører svært lang nedetid, da helgen kun består av SMS tjeneste uten teknisk personell. Det betyr at feil ikke blir rettet før langt utpå mandag. Jeg opplevde dette igjen denne helgen. Jeg meldte feil fredag kl. 15:45 - mandag rundt 13:00 var feilen faktisk rettet. Når utstyr sentralt hos DC (altså ikke min antenne) går ned/skiftes ut og jeg melder om fortsatt nedetid, har jeg gjentatte ganger fått beskjed om at jeg sannsyligvis har problemer med min antenne (jeg har byttet antenne 2 ganger!). Like mange ganger har jeg sagt at sannsynligheten er minimal, da det er utstyr hos DC som er byttet og ikke konfigurert opp riktig. DC sier initielt at systemet er oppe, men har da ikke kontrollert oppsett som avviker fra standard/når løsningen er nyinstallert. Jeg har bedt om rapport på hva som ble gjort for at jeg fikk tilbake internett, men får aldri dette dokumentert - ikke engang i supportsystemet blir dette gjort - selv om jeg ber om det, slik at neste systemfeil følges opp med hva som ble gjort ved forrige systemfeil. Dette ligger da enten i hodet på en tekniker, eller i hans personlige PC. Det virker ikke som om DC sine tekniske ressurser har krav på å dokumentere oppsett og det de gjør, og dermed blir det samme diskusjon og ekstremt unødvendig nedetid hver gang DC har hatt feil på sitt sentrale utstyr. Utover dette har jeg opplevd at DC skylder på at jeg er problemet - altså at jeg plutselig er for langt unna senderen eller at jeg har trær som er kommet foran antenne. Til tross for at jeg ikke har endret noe (det er ingen trær å kutte, og avstanden er ikke endret - antenne er urørt i samme posisjon på veggen), har stabiliteten (tidligere var det brudd i forbindelsen konstant i uker og måneder) vært upåklagelig inntil helgens nedetid. Jeg synes det var ubehagelig å bli beskyldt for å være problemet og synes det er uprofesjonelt. I dette tilfellet hadde DC gjort en
6 år siden av morten
Stabilt nett og leverer det de lover. Grei service, men burde vært billigere. Men når det ikke er alternativer så er det jo ikke mye som presser prisen ned. Det blir bygd ut fiber for milliarder noen plasser i Norge, mens andre plasser har ISDN som beste hastighet på kabel. Da er det i alle fall bra DC er her! :)
6 år siden av Roger
Anbefaler ingen å bli kunde hos Direct Connect! hvis du har et alternativ Har siden oppstart levert ca 20-50 % av den hastigheten jeg betaler for STYR UNNA!
6 år siden av Tor
Var veldig godt fornøyd med både kundeservice og hastighet tidligere, men plutselig endret det seg dramatisk. Vi skal ha 4000/4000 men målt til 0,15 og 0,22 Mbit/s. Hver gang vi gir beskjed om problemet øker hastigheten sporenstreks til normalen, men etter noen dager er det samme leksen igjen.. De sier at de ikke har gjort noe, men rart at det plutselig blir bedre hver gang da? Vi har fritid, men skal jo ikke ha noe å si
6 år siden av Lisa
Kjell Amund Rogn: Mener du at det er Direct Connect sitt ansvar å fjærne trær og busker som vokser til i nabolaget ditt?
6 år siden av Jan-Tore
Anbefaler ingen å bli kunde hos Direct Connect! Har siden oppstart levert ca 40-50 % av den hastigheten jeg betaler for. I tillegg er de svært dårlige til å svare på mail. STYR UNNA!
7 år siden av Roger
Veldig fornøyd. Byttet fra ICE, som ble dårligere og dårligere. Får hastigheten fra DC som lovet, og ok pris.
7 år siden av Sven
er bare skuffet over at de sier de skal gjøre noe med den svært dårlige hastiheten men de selger heller mere abonemang på en for dårlig radiolink linje så nå har jeg 0.44 Mb per sek og jeg betaler for 3. de har lovet og gjøre noe med det i nå et år til meg
7 år siden av Asbjørn Herstadhagen
har i ett år slitt med for lav hastighet i forhold til avtalen med direct conect, 4000/4000, men etter at de sendte montør som fant ut at antennen måtte apnes for en annen signaltype/sender enn det jeg hadde mulighet til og montere mot selv så ordnet alt seg. og ingen kostnad for montør, selv om jeg hadde valgt selvmontering og ikke betalt for montering første gang heller. er veldig fornøyd med kundebehandlig og service, men ikke fornøyd med at de har så korte åpningstider at de ikke er tilgjengelig på annet enn sms kveld og helg. når service og hjelp trengs så er det gjerne når muligheten for mail er borte og på kveldstid eller helg. fikse det så er alt topp i mine øyne.
7 år siden av kjell martin
Verste driten jeg har vært borti. Kranglet lenge med di om hastigheter ned i 0.1 Megabit enda jeg betaler for 2 Megabit. Endte med at di oppgraderte utstyret i området mitt for di sa at utstyret som di overtok fra forrige eier var utdatert. Så dum som jeg var betalte jeg da 1000kr for ny antenne for å få tilgang til dette nye og bedre nettet, men enden på visa var at det "nye" nettet er like dårlig og kanskje utrulig nok verre enn det gamle....
7 år siden av Trond Magne Hansen
Har 4/1, men i helga blir det 0,5/0,1. At farta går ned når det er mest folk på nettet har vel ingenting med innstillingene å gjøre?
7 år siden av Idar
Bytta ut "dritt"telenor med directconnect. Telenor leverte meg ca 65%av hva de lovet.65% av den dårligste linja. Directconnect leverer meg rimelig konstant 4600/1200 som da er ca 15% mer enn de lover. Meget fornøyd directconnect kunde.:-)
7 år siden av Geir.
Folk har forskjellige opplevelser av det som en kan greie å legge tilrette for. Ofte må man han hjelp - man har montert selv- feil, sikt er forstyrret osv. Selv har jeg fått det jeg har bestilt - og vel så det! Meget fornøyd med at vi kan få bredbånd, da vi ikke har noe alternativer. Ikke mobil engang! Så takk!
7 år siden av Arne Leonhardsen
Radiolink løsninga til Direct Connect, må være den største dritten som finnes, her får man ca 10-25% av det man betaler for, vi har i over ett år klaget til Dritt Connect, vi betaler for ei linje på 4000/4000kb, å vi for levert i snitt ca 20% av det! nå har vi fått kreditert en måneds regning fra dem, for dritten vi har fått i ett år, samtidig fikk vi beskjed om at hastigheten vår ble satt ned til 2000/500 fordi de hadde ett kapasitet problem å ikke klarte å levere mere til oss! haha, hadde de klart å levere det så hadde vi ikke sagt så mye, men nå ligger vi på ca 25% av det igjen, å kundeservice vet ikke de jævlene hva er for noe, de bare sitter der å lyger deg rett opp i trynet! fuck Direct Connenct!!! Håper virkelig det dritt firmaet går rett til hælvete å de som står bak det må slite med gjeld å kreft resten av livet.
7 år siden av Tedd Sandnes
Radiolink-løsning kan være et alternativ for husstander som har svært lang avstand til telefonsentral. Opplever imidlertid svært varierende hastighet - i lange perioder bare rundt 1/4 av garantert kapasitet, målt med TPTEST 5.02 - verktøyet Direct Connect selv anbefaler. Gjentatte episoder helt uten nett-tilgang på ukedager - uakseptabelt for hjemmekontorløsninger. Også verdt å merke seg at teknisk support er utilgjengelig mellom fredag kl 16 og mandag kl 08 (varsling om feil kan kun sendes via SMS i dette tidsrommet).
7 år siden av J. Leivestad
Fungerer veldig bra for meg, et ok alternativ for oss på landet!
7 år siden av Per Ola Eleffsen
Det er lite hjelp å få signalet blir dårlig på grunn av trær som stenger for signalet. DC har ansvar for signalet inn på min eiendom, men de kommer ikke ut for å gjøre noe med det. De sendte et kart med siktlinje som var feil. Dette er for dårlig.
7 år siden av Kjell Amund Rogn
Hei! vi ventet lenge den gangen,men vi viste at det kom noe godt,KJEMPEBRA nett altid oppe og riktig hastighet
7 år siden av Wiggo Hagen

Bredbåndstest.no © 2011 Stortorvet 10, 0155 Oslo.

Følg bredbåndstest på FacebookFølg Bredbåndstest på Twitter

Feedback