Friday, 14 January 2011 11:12
(3.20 basert på 8728 stemmer)
 

Kampanjer fra Bredbandsguiden.no

Telenor oppgraderer dagens bredbåndsnett slik at kabelen du allerede har i veggen får langt større kapasitet, opptil 40/10 Mbit/s. Produktet kan bestilles via Bredbånd.no

Kommentarer

| Skriv en kommentar
Jeg får 70/10, men bare via kabel fra modem til pc/server. Trådløst nett eller powerplug fungerer ikke på slike hastigheter.
6 år siden av Ingolf
Betaler for Maxi som skulle være 12MB ned og 5 MB opp. Er ikke i nærheten noen gang. Kjørt test i 1 uke,maks 4,83 ned og 3,31 opp. Dårlig. ER jeg lurt?
6 år siden av Egil Nordli
Fått 70/10 linje fra CD i dag, kablet yter den max (70/10) men via trådløs 25/10. Har en gammel linksys som sporenstreks skal byttes, så da regenr jeg med at farta toppes igjen,
6 år siden av Kjetil
Veldig bra !! Mer enn hva jeg betaler for :)
6 år siden av Harry S. Pedersen
Dårligste nettet jeg noensinne har hatt. Det er kjapt når det funker, men det er ikke ofte det gjør! Ustabilt som fy, noen ganger kommer jeg ikke på nettet en gang, og Canal Digital har nå forsvart seg i to år med at de "oppgraderer nettforbindelsen, og at det er grunnen til varierende hastigheter". Da får vel kanskje Canal Digital ta litt mindre betalt når man ikke får det man betaler for eller?
6 år siden av CanalDigitalHater
Jeg har 70/10 fra CD men får som regel en gjennomsnitts hastighet på 90ned og 9.50 ut. Kan ikke klage på det :-)
6 år siden av John M
Bytta ut trådløsrouteren med en Apple AirPort Extreme. Leave it to Apple to make good stuff.. Før lå jeg alltid på 30-40 mbps ned, nå er det der jeg skal være: 70/10.. Gull!
6 år siden av Hill Bicks
Har 70/10 fra Canal Digital. Og målte 09/10 til 12/10 Har koblet til en ruter, men når jeg koblet meg direkte til modem fikk jeg 70/10. Kjøpte derfor en ny ruter D-Link DIR-600. Og nå har jeg full hastighet fra den. :))
6 år siden av Tor
Har Canal Digital med 70/10Mbit-linje (via TOBB), men målt hastighet havner på alt fra 0,5 Mbit til 40 Mbit (varierer veldig, treigest om kveldene), aldri i nærheten av det de lover. Har prøvd både med kabel og med trådløsrouteren, resultatet er like dårlig og ustabilt uansett. Det har ikke blitt noe bedre etter diverse telefoner til kundeservice. De sendte meg også nytt modem, uten at det hjalp.
6 år siden av foggy
Sitter med 70/10 fra CanalDigital og får hele 122/13 :D Sinnsykt bra!
6 år siden av Marius
Canal Digital gir ikke det de lover på 70/10. målinger fra 8 til 19 er det beste vi for her.
6 år siden av Roy Jordan
Har målt mange ganger, og linja er noe ustabil på nedlasting. Varierer fra 20,5 til 70.7 Mbit. Opplasting er mer stabil, måler ca 10.1 til 10,3 Mbit hver gang.
6 år siden av Jan Erik
Jeg får lik hastighet både med WiFi og Ethernekabel. 25/5 Er godt fornøyd med det egentlig.
6 år siden av Marius
Betaler for 70/10, får det bare om jeg tar den direkte via modemet, men det største problemet er vel pingen(ms) som stort sett er ræva. Utrolig dårlig service, når det faktisk ikke gjør noe for å bedre problemene heller
6 år siden av yes
I tester får vi litt mer enn lovet/hva vi betaler for, og nedlasting av filer og vedlegg går stort sett VELDIG fort (har en 25/2,5 mb linje). MEN; det er ofte MYE venting i lasting av ulike nettsider - UTROLIG irriterende!!!
6 år siden av Axel
Alltid fått god hastighet fra Canal Digital. Får full pupp med 70/10 linja også. Slet i starten med dårlig hastighet 30/7, men byttet ut det trådløst utstyret, Ruter: D-link DIR-615 og D-link DWA 140 usb adapter. Full 70/10 hastighet på det trådløse nettet med ruter satt opp på n/g nettverk (ikke n/g/b da den ga 50/10):D
6 år siden av Sondre
Jeg har Super 70 fra Canal Digital og får 70/10, akkurat som lovet. For å få slik ytelse, må jeg koble til DSL-modem direkte, for over trådløst blir det naturlig nok endel dårligere.
6 år siden av Nomen Nullus
Sitter med Canal Digital "70/10mbps". Svært gøyt å egentlig sitte med 10/5 mbps da, for jeg betaler jo kun for 60/5 mer enn det jeg har. Godt jobba Canal Digital.
6 år siden av Stephen
Har "(skulle hatt)" 70/10 men testen varierer fra 24 til 65 mbit ned og 8 til 9mbit opp, samme resultater både på kablet og wifi,,, smule skuffet når det er så ustabilt,! :/
6 år siden av Bent
Får faktisk 70-74 MB/sec ned og 7-9MB/s opp via DLink USB WLan-adapter over 5GHz. Tilsvarende som med ethernetkabel. VELDIG bra! Med innebygget trådløs adapter får jeg bare rundt 20MB/s
6 år siden av Erik Arisholm
Jeg sitter på trådløst nett, D-Link 4-5 år gammel sender. Får ca 10 MB ned og 10 MB opp. Vil en nyere sender kunne forbedre hastigheten?
6 år siden av Lars
Jeg har et 70/10 MB-abonnement, men får rundt 35/10 MB. Altså, opplastingen fungerer som den skal, men nedlastingen er mye tregere enn hva jeg betaler for. Hvor kan problemet ligge? Jeg bruker en 2-3 år gammel Airport Express-router. Takknemlig for alle tips!
6 år siden av Jens
Med PCen koblet rett til kabelmodemet fra Canal DIgital, får jeg 70,5 mBits ned og 10,1 opp. Det vil si det Canal Digital lover. Kjører jeg testen via trådløs ruter, reduseres nedlasting til ca 41 op opp til 9,8. Ruteren er en helt ny Linksys 4200 og jeg sitter tre meter fra den med en splitt ny Asus Ntebook. Jeg skiftet i dag fra en D-link Dir-655 fordi vi slet med å få dekning i hele huste og nettverket var notorisk ustabilt. Men D-Link-ruteren ga over 50 mBits ned. På en Dell E6410 (i7) skjer det samme. Og hvis jeg forsøker å kjøre gjennom en VPN-klien, faller hastigheten til 5 ned og 3 opp. Ruter og VPN-klient reduserer hastigheten til ca 1/14 av hva den skal være. Netterveker ha
6 år siden av Sveinung
Betaler for 70 mbit og snitter 13 mbit dette er ikke bra
6 år siden av Roar
Er strålende fornøyd! Har 70 Mbit ned / 10 Mbit opp. Ved måling viser det 69/10. Knallbra og MYE billigere enn konkurrentene :-)
6 år siden av Tom
Bor nærme b"boksen" og har ikke hatt problemer med min linje fra Canal Digital noensinne. Hadde et annet selskap før, men miset nesten hele "linja" da jeg flyttet ett hus opp i gata! (fra 20 til 22) Har hele tiden hatt minst 12MB og kan overhode ikke klage :) Er vel en av de heldige da siden mange ser ut til å ha problemer på mange måter. Trist at montører skal gjøre all forskjell på produktet og at Canal Digital skal slite med dårlig rykte pga dårlig kompetanse hos montører som ikke kan jobben sin
6 år siden av Frank
Jeg skal egentlig ha 12 Mb/s fra Canal Digital, men får alltid resultater på litt oer 7. Skuffende, men signalet ut er raskt, ca 5Mb/s, og linjen er stabil.
6 år siden av OM Oslo
99% av internettleverandører opererer met bits ikke bytes, selv om dem skriver det galt en gang i blant.. 8Mb = 1 MB... Stort sett kan du dele hastiheten med 8 fra alle leverandører.
6 år siden av Jack
Jeg får nesten max resultater hver gang jeg tester på itavisen sin test (CanalDigital 70/10), men telenor sin test sier jeg at får under halvparten av hva jeg betaler for. Er det bevisst av Telenor?
6 år siden av Fornøyd med Canal Digital
Av alle dere som klager på for dårlig linje, så kan det jo være at dere har trådløs på pc'en som ikke yter mer enn 10Mbit... Jeg har selv 70/10 fra CD. og jeg klaget også ei stund fordi jeg testet og fikk mellom 10- og 20mbit på linjen min... Men da jeg koblet direkte kabel til linja så hadde jeg faktisk 70Mbit. Jeg har skiftet ut det trådløse utstyret som kostet ca 1500, men nå har jeg nesten 50Mbit på trådløse og da er jeg fornøyd! Og yes montørene har ikke alltid like god peiling på hva de holder på med... husk å ta navnet på han som faktisk gjør en god jobb og behold hans nummer!
6 år siden av Thomas
12.20 / 4.40 på et 12/5 abnm. fornøyd. Ping på 62.
6 år siden av Christer
De leverer konsekvent 1/5 av hastigheten jeg skal ha, uansett hvor mye de påstår at det er fikset.
6 år siden av Morten
Byttet nylig til Canal Digital kabel-TV og bredbånd via Canal Digital kabel-TV, pga flytting, og ikke har mulighet til å velge andre på kabel-TV. Vært mye problemer. Hadde GET (kabel-TV) og Ventelo (bredbånd /xDSL). Var super-fornøyd i mange år med GET og Ventelo. Ventelo har en av de beste kundeservice jeg har opplevd, de få gangene jeg måtte snakke med dem. Canal Digital er dårlig på alt. Dårlig hastighet på internett (får ikke det jeg betaler for), skikkelig dårlig HD PVR box (i forhold til GET). Har allerede måtte bytte HD PVR og Modem etter noen få(!) måneder på nytt sted. Får i tillegg svært dårlig oppfølgning fra kundeservice. Skal bytte så fort bindingstiden på bredbånd går ut. Selve kabel-TV får jeg dessverre ikke gjort noe med...
6 år siden av MortenP
Gikk fra NextGentel til CD...en del oppstartsproblemer, som det også var med NextGentel......har nå oppgradert til 70/10 - ligger godt over på mange målinger, snitt på 71/10,5
6 år siden av Hans
Jeg betaler for 25mbps linje, men test etter test viser at jeg bare får 1/5 av hastigheten. Dette har vært ett problem med canal digital så lenge jeg har vært kunde hos de. Har bodd flere forskjellige steder men linjetull uansett.... Begynner å bli ganske lei!
6 år siden av HOB
Får det jeg betaler for (5/2). Stabilt linje og er det noen problemer så fikser alltid CD opp er min erfaring. Får man ikke helt hastigheten er det bare å ringe så justerer CD det. Anbefaler Canal Digital, men ikke Nextgentel!
6 år siden av Erik
Jeg har en Tobb totalavtale med CD som er billig og veldig fordelaktig. Jeg betaler kr.329,- mnd. Hastigheten skal være 70/10 mbit. Måler gjennomsnittlig 45/10 mbit, men det er WiFi kortet i den bærbare som er flaskehalsen. Har testa med nettverkledning rett i modemet og da fikk jeg veldig nær hastigheten jeg abonnerer på. De var veldig ustabile når jeg hadde 12/5 mbit, men er bra for tiden med høyere hastighet. Går kjapt å laste ned store filer :-)
6 år siden av Trond
Utrolig misfornøyd med linjen min.. betaler for 70/20 nå og målingene er dårligere enn når jeg hadde 12/5 :((
6 år siden av Marius
Godt fornøyd. Betaler for 5Mbit og får 5.2Mbit. Stort sett stabilt.
6 år siden av Øyvind
Jeg har hatt CD i 3 år nå og er super fornøyd. Har hatt 25/5 i 3 år og nettopp oppgradert til 70/10 og målingene ligger på ca 95% av det jeg skal ha så er veldig fornøyd med det.. Flere ganger målt opp til 72,5 inn og 12 ut.. :)
6 år siden av Kenneth
Jeg har fått med Super70 fra Canal Digital. Jeg fåt som regel fra 65-70 nedhastighet og 9,5 - 10 i opphastighet. Hurra for Canal Digital. Er kjempefornøyd.
6 år siden av Johnny
Har brukt et stort antall ISP tilbydere opp igjennom året, og CD ligger langt over gjennomsnittet. Super bra kundeservice, linjene leverer 95% av hastighet og den nye PVR dekoderen er den beste på markedet. Synes ikke kostnadene er så dyre kontra andre?
6 år siden av Mihkku
Jeg er fornøyd med hastigheten. Får det jeg betaler for og i tillegg har tjenesten vært veldig stabil de 4 årene jeg har hatt Canal Digital. Modemet har jeg nesten glemt at jeg har. Det restartes aldri.
6 år siden av Helge
Jeg betaler for 12 mb/s. I virkeligheten har jeg snitt på 5 mb/s. Flotte greier!
6 år siden av Kåre
Evig skuffet over linjen, ligger alltid under hver gang jeg måler..
7 år siden av Alex
Det er mulig CD er bra noen steder. Jeg har hatt ganske stabilt nett og er stort sett fornøyd, men det var mye styr å få riktig signal inn til huset. hadde 3 montører her før den 3 sa det måtte skiftes kabel fra stolpen ute. Greit nok at ikke alle kan gjøre den jobben, men det første de burde sjekke er jo om signalet er godt nok. Han som sjekka ver oppgitt over at jeg hadde hatt 2 der før han og han ene hadde "lurt " oss til å kjøpe signalforsterker. Brukte 7000,- før vi fikk skikkelig signal inn til huset. Fortsatt er det noen dager som nettet kan være dårlig men er stort sett fornøyd nå. Det som er så kjipt i slike situasjoner er at det er umulig å få snakke med noen som har noe annsvar. alle du møter er hyggelige men det hjelper lite når de ikke vet hva de skal gjøre.
7 år siden av Petter
Bra linje 20,5 på 20mbit linja lav ping, ca 5-40ms. MEN tok CA 14 mnd før dem fikk rydda opp alt dvs, ustabilt/kabel probl.serv. probl.osv... er førnøyd men kunne vært fixa kjappere dog. :| er værre med pvr decodern dems, nr 3 i retur pga. viftestøy, (vifta starter på trinn2 rundt 36-37 grader ¤c,
7 år siden av olsen
Hatt CD i 15 år. siste 3 år med nett. bra hastighet, men dyrt i forhold til andre leverandører. dessverre er det bare de som kan levere den hastigheten jeg vil ha enda. ellers hadde jeg nok byttet til noe rimeligere. Har flere ganger kontaktet de og spurt hvorfor de har "Telenor priser" men ikke noe godt svar.
7 år siden av Robert
Selgeren som kom på døren for å selge bredbånd og digital-tv var veldig hyggelig. Bredbånd skulle bare koste kr 299 for modem, og så kvartalkostnad for hastigheten. Da montøren kom, viste det seg at CD ikke hadde gjort jobben sin, og jeg var koblet til en splitter hos naboen. Jeg purret i 10 måneder (titalls telefoner til servicetelefonen) og først da jeg truet med gå til forbrukerombudet, fikset de dette ved å trekke den kabelen de sa de hadde trukket for to år siden. På ny kom det en montør og koblet modem og kontakter, men jeg hadde veldig ustabilt nett med en hastighet på ca 300 kb/s., ikke 10 MB som jeg hadde bestilt. Mange TV kanaler hadde heller ikke signal, så jeg ringte på nytt til servicetelefonen. Hyggelige mennesker,, men ingen hadde ansvar for noe som helst.. Først etter 1,5 måned (og mange telefoner) kom det en ny montør, og det viste seg at den forrige montøren hadde montert feil i kontaktene. Da dette var rettet opp, målte han signalene, og de var fortsatt ustabile og svake, og uansett hva han gjorde fikk jeg bare ca 50-60 prosent av hastigheten. Det viste seg da at de som monterte ny kabel, bare hadde skiftet fra ekstern koblingboks og inn på ytterveggen på huset. Der hadde de kuttet den gamle kabelen (som var ca 30 år gammel) og skjøtet den gamle og nye og tapet rundt. Dette kunne ikke montøren gjøre noe med, og det ble nye telefoner til servicetelefonen. Det kom en ny montør fra et tredje selskap etter en måneds tid, og han fortalte meg at kabelen fra ytterveggen og inn i huset måtte jeg betale selv, og det kostet ca kr 2000,-, mesteparten av kostnaden var oppmøte. Tre meter kabel, der ca 2,80 m gikk på ytterveggen og 20 cm gjennom veggen og rett inn i en koblingsboks. da jeg spurte hvorfor denne delen ikke var skiftet da de skiftet kabelen fra koblingsboksen, var svaret at det var en annen avdeling som hadde ansvaret for det. Jeg kjenner igjen det gamle statsmonopolets argumenter. Ny telefon til servicetelefonen, som henviste til noe med li
7 år siden av Sveinung Heggen
Har nett fra CD og kjører kabla direkte fra modem, tipper at de fleste som klager kjører med en router i tillegg. mulig at feilen ligger på routeren? skaff dere en skikkelig router isåfall før dere klager på CD
7 år siden av Kristoffer
Har kollektiv avtale med CD siden 3år tilbake.Har hele tiden hatt den hastigheten vi betaler for, så og si ingen nedetid.Svärt raskt svar når man ringer,uansett hvilket ärend det gjelder.De fleste her har ikke giddet å skaffe seg konto hos CD og derfor ikke kan administrere abbonementet via webb.Da har man et kundenummer som man bruker ved henvendelser,som betyder raskere respons.Når folk klager så må utstyret sjekkes först.Har man en router så pröv med kabel för man ringer support til CD.Har 25/5 (Mega)og alle tester via Bredbandskollen viser de resultatene som forventet.Så er det en del som skal tenke på språkbruken når de mener noe
7 år siden av Lars Andersson
Hatt CD i ca. en måned. Meget fornøyd. Får litt mer enn det jeg betaler for. I ett kort øyeblikk var hastigheten katastrofalt lav. Meget stabil.
7 år siden av alfred
Canal digital suger. Hat feil på nettet i 6 uker nå. kommer og går. siste uka er det nede 2-3 ganger i timen. sent feilmeldinger flere ganger får sms at det tar 1-3 dager med feilfixing. fårr sms 2 ganger at feilen nå er fikset men fremdeles samme dritten.
7 år siden av JoInge
Canal Digital leverer! Har alltid hatt hastigheten jeg skal ha (25/5) eneste jeg har å utsette på er tidvis brudd på signalet i korte perioder, og at ruteren må restartes i ny og ne..
7 år siden av Mannen
hadde problemer med at 25/5 linja fra cd bare ga ca 5/1.tok kontakt med cd og iløpet av 20 min fant de ut at feilen lå i modemet,2dager senere fikk jeg nytt modem levert på døra.etter det har linja vært stabil på ca 20/3...
7 år siden av albert
Er kjempefornøyd me CD i borettslaget vårt, er aldri nede tid og hastigheten er helt på topp.
7 år siden av Jan Magne
Kanskje du har en dårlig kontakt?
7 år siden av Arnulf
Canal Digital er PYTON! Av min 25/5 linje får jeg i dag servert 5.28/1,06 !!! Det høyeste jeg har målt er ca 11-14 ned. Linjen er meget ustabil og routeren må resettes ofte. Jeg har fiber til nærmeste stolpe og coax inn til huset, og det er bare humbug. Kabel hele veien funket like bra (dårlig). Skifter nå til leverandør med fiber helt inn. Begriper ikke hvorfor CD ikke gjorde det med en gang. Ser at kommentaren må godkjennes av moderator og det betyr vel at innlegget blir fjernet.
7 år siden av Vidar
Jeg får fullguffe på 25/5-linjen til CD, mulig det er fordi at de kombinerer fiber og coax inn i boretslaget vårt.
7 år siden av Fornøyd med CD
Canal Digital er helt ok, men hadde jeg ikke hatt de via kabelTV hadde jeg lett gått for VDSL fra Telenor! Bare synd det er så dyrt!
7 år siden av Omar

Bredbåndstest.no © 2011 Stortorvet 10, 0155 Oslo.

Følg bredbåndstest på FacebookFølg Bredbåndstest på Twitter

Feedback

buy dumps